Diplomerad
BLI-Ledare™
Med över 7000 deltagare i ryggen har vi designat ett utvecklingsprogram som skapar positiva, ofta dramatiska, resultat för dina medarbetare, dig själv och dina kunder.
Målet med utbildningen
Diplomerad BLI-LedareTM utvecklar ledare och chefer i ledarskap, affärsmannaskap och personlig utveckling.
Programmet har en mycket konkret och praktisk prägel som skapar direkta resultat i det dagliga arbetet som ledare oavsett om man är en ny eller erfaren ledare och oavsett bransch.
Kursdeltagare i Diplomerad BLI-LedareTM genomför ett schemalagt halvdagsseminarium en gång i månaden under ett år. Kursen blir därför genomförbar för den mest stressade ledare. Närvaron på examinerade deltagare är över 92%.
Det finns inga läxor under programmet som måste göras för att kunna delta. I stället arbetar deltagaren med en personlig handlingsplan under året. Programmet skapar ett stort antal konkreta aktioner i den egna verksamheten och bidrar till en bättre resultatutveckling. Både på individnivå som för den egna organisationen.
Kursstarter och pris
Diplomerad BLI-LedareTM genomförs i Luleå, Umeå, Visby, Malmö, Göteborg och Stockholm med omnejd.
Vi erbjuder kursstarter flera gånger under året så att kursdeltagare kan vara i gång inom någon månad. Kontakta oss för aktuella kursstarter i din region.
Pris offereras per deltagare och inkluderar, kursmaterial, individuell app, luncher & diplomeringsmiddag. Vi samarbetar med ett antal branschorganisationer som finansierar rabatter. Ta kontakt med oss för ditt pris.
Utbildningens innehåll
Kursinnehållet i Diplomerad BLI-LedareTM har sorterats fram av tusentals ledare med hjälp av årliga enkäter med 100-tals VD:ar och aktiva kursdeltagare. Resultatet har formulerats i 20 utbildningsmoduler som fördelas i två huvudsakliga områden; Att leda medarbetare och Att hantera affärer, kunder och din egen personliga effektivitet.
Leda medarbetare
- Grundläggande drivkrafter
- Motivatorer och hygienfaktorer
- Att få medarbetare att vilja
- Blockeringar och nycklar
- Utveckla dina medarbetare
- Delegeringssamtalet
- Identifiera personligheter
- Arbeta med personligheters styrkor
- Skapa ett dynamiskt team
- Förändringsprocessen utmaning
- Proaktiva framgångsfaktorer
- Processens huvudrollsinnehavare
- Etablera starka resultat och mål
- Be medarbetaren om en plan
- Stödjande beteenden och frågebank
- Chefens viktiga samtal
- Erkännande nyckeln till motivation
- Framgångsrik återkoppling i praktiken
- Den virtuella arbetsgruppen
- Lojalitet och engagemang
- Ledningssystem och arbetssätt
- Effektiv kroppsspråk och retorik
- Dolda antaganden – grunden till konflikter
- Kommunikationsprocessen
- Känn dina medarbetare styrkor
- Etablera ledarare som engagerar
- Det effektiva arbetslaget
- Samtalsteknik
- Konflikhanteringsmodellens 9 punkter
- Skapa en positiv självbild
Affärer, kundservice & effektivitet
- Kritiska framgångsfaktorer
- Regler för eftergifter
- Låt båda parter vinna
- Den effektiva rekryteringsprocessen
- Disponera rekryteringssamtalet
- Intervju- och frågeteknik
- 5 strategier för lyckat kundbemötande
- Kundserviceprocessen
- Att leda kundorienterad personal
- Mötesteknik och beteenden
- Att lyckas med det virtuella mötet
- Att leda ett framgångsrikt möte
- Värva medarbetare till resultatorientering
- Formulera mål som skapar handling
- Målprocessen i din egen organisation
- Övertygelseprocessen
- Bygg upp ditt företags USP:ar
- Bevis att du har rätt – sälj mer!
- Kundens roll i ledarskapet
- Empatiregeln – hantera känslorna
- Öka kundlojaliteten
- De 7 framförandeprinciperna
- Hantera din nervositet
- Skapa engagerande möten och föredrag
- Kritiska tidsblockeringar
- 7 vanor för framgångsrika människor
- Planeringsprocessens framgångsfaktorer
- Hur vi programmerar oss själva
- Positiva ord – förbättra resultatet
- Utveckla gruppens självmedvetande
Några ord från tidigare deltagare
Så går det till
Från provseminarium till diplomering
Programmet inleds med en workshop hemma på det egna företaget som leds av en BLI-konsult. Kursdeltagarna får verktyg för att formulera sin ledarskapsprofil samt organisationens behov. Individuella kursmål formuleras. Schema, utbildningsmaterial, och inlogg till digitala plattformar erhålls. Deltagarnas chefer deltar och kommer verka som coacher i programmet enligt en färdig mall och instruktion.
Varje månadsseminarium består av två utbildningsmoduler med föreläsningar, gruppövningar och träningsmoment. Under seminariet skapar deltagaren en individuell handlingsplan som delas med coachen.
Efter varje seminarium genomför kursdeltagaren ett coachmöte med sin chef eller kollega. Under en timme diskuteras handlingsplanen och konkreta aktioner i den egna verksamheten genomförs under den kommande månaden.
Redo att ta nästa steg?
E-post: info@blikurs.se
Tel: 070-857 21 19
Kontaktformulär
Alltid 20 kritiska ledarskapsfärdigheter till hands i vardagen
- Du har koll på ditt schema och alternativa grupper om du får förhinder.
- Tillgång till allt kursmaterial digitalt. Bra att ha i vardagen.
- Du kan chatta med hundratals andra deltagare och seminarieledare. Diskutera och få råd.
- Få råd i realtid i utmanande situationer med medarbetare, kunder och i din egen arbetssituation.
Framgång genom utbildning